Zoek een bloemist
Vind jouw lokale bloemist
Via het online bestelsysteem MijnFloraNL bestel je eenvoudig bloemen, planten en duurzame cadeaus voor collega’s en zakenrelaties. Door het order- en facturatieprogramma op maat in te richten ontzorgt FloraNL zowel jou als bedrijf als de lokale bloemist. Facturen kunnen worden gespecificeerd en gesplitst op kostenplaats, besteller, inkoop- of PO-nummer, afdeling of per order. OCI-koppelingen met jouw persoonlijke inkoopprogramma zijn ook mogelijk. Bloemen bestellen is nog nooit zo eenvoudig geweest.
FloraNL ondersteunt bloemisten door maximale begeleiding in combinatie met het geoptimaliseerde online ordersysteem MijnFloraNL. Dit is een zeer gebruiksvriendelijke service, waarmee wij jou als (zakelijke) klant van de bloemist meer gemak, zekerheid, transparantie, tijdswinst en substantiële besparingen op interne administratieve kosten kunnen bieden. Bovendien zijn kantoorbeplanting en bloemenabonnementen ook te organiseren via lokale bloemisten in het ordersysteem.
Met meerdere bestellers zie je overzichtelijk welke medewerker, welke bestelling heeft geplaatst. En via de track & trace houden jij en je werknemers gemakkelijk de status van de bestellingen bij. Bovendien heb je slechts met één contactpersoon te maken voor de bloemen(abonnementen), de interieurbeplanting, het onderhoud en de kerstdecoraties.
Sinds september 2022 faciliteert FloraNL het bestelplatform waarmee de gemeente Haarlemmermeer bloemen bestelt bij onze gecontracteerde bloemist.
In de driehoek bloemist, FloraNL en de gemeente als opdrachtgever is er overleg gevoerd over de meerwaarde van het bestelplatform. Daarbij zijn de belangen van beide partijen in kaart gebracht. Voor ons als opdrachtgever biedt het platform bestelgemak, een actueel overzicht van te bestellen producten en prijzen en voorziet het in facturen en rapportages die voldoen aan onze standaard. Geautoriseerde medewerkers plaatsen hun bestelling rechtstreeks bij de bloemist en kunnen de status van hun bestellingen eenvoudig zelf monitoren. Voor onze bloemist levert het bestel‐, lever‐ en facturatieproces via het platform een aanzienlijke tijdwinst op door een afname van administratieve lasten. Wij hebben daarmee een win‐win situatie gecreëerd.
Vanaf de opstart was duidelijk dat we geen zaken doen met FloraNL, maar rechtstreeks met onze bloemist.
De leveringsvoorwaarden van de bloemist zijn geldend en facturatie verloopt rechtstreeks via de bloemist. Bij de implementatie is er goed overleg geweest tussen de betrokken partijen en heeft FloraNL op basis van onze eisen en wensen en die van de bloemist, meegedacht over passende oplossingen. De implementatie is daardoor zeer soepel verlopen.
Voor vragen of ondersteuning bij de reguliere dienstverlening is de klantenservice goed bereikbaar en zij reageren adequaat op vragen.
Wij zijn als opdrachtgever zeer tevreden met de wijze waarop de bloemist (ondersteund door FloraNL) de dienstverlening voor ons organiseert.
Ineke Zekveld
Facility Management
Gemeente Haarlemmermeer